Gündem

“GENÇLERİMİZ İÇİN BU ŞEHRİ GELECEĞE HAZIRLAMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Amasya’da 14 Şubat Sevgililer Günü öncesi Amasya Belediyesi tarafından ‘Ferhat ile Şirin Sevgi Festi-vali’ ile ilgili Amasya Belediye Başkanı Mehmet Sarı, açıklamalarda bulundu.
Belediye Başkanı Mehmet Sarı, “Bu şehir değişecek, bu şehir dönüşecek, bu şehir dünya ile entegre olacak” dedi.
Valilik ile birlikte UNESCO’ya müracaat yaparak, Dünyaya açılmak için ilk adımı attıklarını belirten Amasya Belediye Başkanı Mehmet Sarı açıklamasında şunları kaydetti;
“Bunun arkasından Amasya’mıza bir marka otel ile tanıştırmanın mücadelesini veriyoruz.
Turisti buraya çağırmak öncelikle yatacak, barınacak yerini, turizm alanlarını ayarlamamız gerekiyordu.
Devletimizin güvenliğini sağlıyoruz. Amasya’mıza bir marka otelin gelebilmesi için büyük emek sarf ederek, kuruldan projemizin onayını aldık. Şehrimizin en büyük problemlerinden biri dışardan gelen misafir-lerimizin gece burada ika-met edemeyendir.
Şimdi ben diyorum ki yarın bir gün anlaşmış olduğumuz Hilton otel için İspanya’dan uçak kalkacak, Merzifon havalimanına inecek, mesela Hollanda’dan kalkan uçak buraya inecek. Belki de ilerleyen zaman-larda yurt dışından gelen bu uçaklar sayesinde Merzifon hava limanımız da uluslar-arası bir havalimanına dönüşecek. Turist ve turizm nedir şehrimizde henüz bu kavram çözülmüş değil. Turist cebinde yabancı pasaport taşıyan, para taşıyan ve ülkemizde girişi çıkışı sınırlı olan şahsa denir. Bu anlamda Amasya’mıza biz Avrupalıyı getirerek şehrimizi dünyaya entegre edilmesini sağlayacağız. Bunun için de tur ile gelen vatandaşlarımıza da eğlence yerlerimizi hazırlıyoruz. Önümüzdeki aylarda teleferik ’in ihalesini yapa-cağız. Ferhat ile şirin tepesinde eğlence merkez-leri, aktivitelerimiz ve yeni tesislerimiz yer alacak. Bu anlamda biz turla gelene de turist gelene de imkan hazır-lamış olacağız. Buradaki esas maksat Amasya’nın tanıtımı.
Bu şehri tanıtamadıktan sonra buraya ne tur nede turisti getirme imkanı bulamayız. Onun için biz hem yerli hemşehrilerimize hem de yabancı misafirleri-mize cazip yeni yeni rotalar ve sistemler oluşturmak için çalışıyoruz.
Yeni sistemler geliştirip burayı turizmin önemli merkezi haline getirip şehri-mizde bir milyon turist ağırlıyoruz.
Rabbim şehrimize coğrafyamıza muhteşem bir güzellik vermiş, dört mevsimi aynı anda yaşı-yoruz.
Ayrıca hoşgörünün merkezinde oturuyoruz. 14 medeniyete ev sahipliği yap-mış bir şehirde açık hava müzesinin içerisindeyiz. Balığın suyun kıymetini bilmediği gibi bu güne kadar Amasyalımızda bu işin kıymetini bilememiş veya anlayamamıştır.
Bizim bunun farkında olmamız, vatandaşlarımıza ve gençlerimize bunu anlat-mamız gerekiyor” dedi
Önümüzde bir Sevgi Festivalimiz var, burası Ferhat ile Şirin’in diyarı yani aşkın ruhlardan ziyade fiziksel anlamda kişilerde zuhur ettiği bir şehirde yaşıyoruz. Gençlerimize çeşitli eğlenceler düzenleyip mutluluğa ve huzura götü-ren, bir an olsun sıkıntıdan uzaklaştırıp deşarj etmemiz lazım. Bunun için 11-12 Şubatta şehrimizde büyük bir eğlence tertipliyor. Biz bunun adına Ferhat ile Şirin Sevgi Festivali diyoruz. 14 Şubat aynı zamanda Amasya’nın fetih tarihidir. Bugüne kadar gözden kaçırıldı.
Bazı insanlar; burası sevgi şehri değildir, burası eğlenti şehri değildir, burası maneviyat şehridir, burası evliyalar şehridir, şehzadeler şehridir… diyenlere de diyorum ki evliyayı da şehzadeyi de paşayı da en iyi ben biliyorum. Her gittiğim yerde bu şehrin şehzadeler şehri olduğunu söylüyorum.
Evliyanın enbiyanın ne olduğunu da biliyorum. Acaba bunu konuşanlar Akbilek Kurtboğan Evliyası nerede yatıyor biliyorlar mı? Biliyorlarsa; Mehmet Sarı gelene kadar Serçoban neredeydi biliyorlar mıydı?
Biz geçmişimizle övünen, geleceğimize güvenen bir yapıya sahibiz.
Onun için hiç kimse; haddi olmayan mevzularda konuşmamalı. Kim ne derse desin benim ne vatan sevgimi ne de iman sevgimi ölçemez. Kimsenin hakkı da yoktur haddi de yoktur.
Kimse buna kalkışmasın ama kimse bu şehrin geleceğiyle oynamaya da kalkışmasın! Biz kendimiz-den ziyade gençlerimiz için bu şehri geleceğe hazırla-maya çalışıyoruz.”
”diye konuştu
Festival programımızda Cuma akşamı Belediyemiz Şehzade Salonu’nda Türk Halk Müziği Konseri, 12 Şubat Cumartesi günü Amasya’nın kırk yıl evli kalan kırk çifti ile kahval-tıda bir araya geleceğiz. “Geldiğimiz günden beri biz hep şöyle söyledik; bu şehrin her türlü güzelliğe hakkı vardır. Biz bu güzellikleri şehrimize getirmekten asla imtina etmeyeceğiz.
Önce şehrimizin insanlarını aşka, muhabbete, sevgiye, dostluğa alıştıracağız, kaynaştıracağız, buluşturacağız. Ayrıştırmak, ötelemek, itelemek kimsenin haddi değil.
Geleneksel Ferhat ile Şirin Sevgi Festivalinizi 11-12 Şubat arasında Şehzadeler Gezi Yolunda başlayıp çeşitli noktalarda gençlerimize müzik dinleti-leri, sokak konserleri sunu-lacak. 11 Şubat Cuma günü Belediye Konservatuarı Türk Halk Müziği Konseri, saat 19.00’da Amasya Belediyesi Şehzade Salo-nunda gerçekleştirilecek.
12 Şubat Cumartesi günü; “ir Yastıkta Kırk Yıl” adını koyduğumuz, Amasya’da kırk yılın üzerin-deki 40 evli çiftimize kah-valtı tertip ettik. Onlarla sohbet edeceğiz, onlara yarenlik edeceğiz, 40 yıllık muhabbetin sırrını öğrene-ceğiz.
12 Şubat akşamı gençlerimizin çok sevdiği sanatçı Derya Uluğ hanımefendi Yavuz Selim Meydanında Amasyalı hemşerilerimizle buluşacak. Gençlerimiz Derya Uluğ dedi biz de gençlerimizi dinledik ve böyle bir karar aldık.
Gençlerimiz ne isterse ben onu yaparım. Gençlerimiz bizim başımızın tacı. Derya Uluğ aynı zamanda Amasyada çekilen “Kaderimin Oyunu” dizisinin müziğini de seslendiren sanatçımız.
Ayrıca vatandaşlarımızı da düşündük, konserde sandviç ve su ikramımız olacak.
Şunu belirtmek isterim ki belediye olarak Amasya’ya konsere gelecek olan sanat-çımız Derya Uluğ’ya 1 lira ücret ödemeyeceğiz.
Bir arkadaşım belediyemize hayırlı uğurlu olması için sanatçımızın uçak bileti dahil tüm masraflarını karşılıyor. Arkadaşımın jesti üzerine biz de konsere gelecek vatandaşlarımıza sandviç ve su ikramında bulunacağız.
Bizim işimiz Amasya’mızı tanıtmak. Amasya’yı görme-diyseniz en güzelini görme-diniz demektir. En güzel sevdalar, aşklar Amasya’da yaşanır”,En güzel yarenlik Amasya’da olur.”ifadelerine yer verdi